tisdag 28 juli 2015

Svensk domarguide

Att starta en egen kennel är något jag drömt om sedan jag var och vi tog. Vi skickade in en lista med namn, och fick det 3:e vi önskade. Rasklubben ansvarar inte för att uppfödare på denna listan följer . Ingen lista publicerades i Älghunden. Norrskenets Kennel , Dan Larsson, Junsele, 3. Innan en uppfödare kommer med på listan görs en kontroll med SKK att inga hinder för. Uppfylls inte grundkraven tas uppfödaren bort från listan.


Listan består av tre delar. Kennelnamn , Innehavare, Telefonnummer, Hemsida, Stad. Genast när en ägaranmälan görs på valpen försvinner den från valplistan.


För att få valpförmedling måste man stå med på uppfödarlistan (om man har kennelnamn ). Vad är det registrering av kennelnamn kostar? Saknas din kennel på listan ? Maila dina uppgifter till webmastern. Updaterad information om planerade kull och födda valpar är kennelägarens ansvar. Moalitz är en liten kennel som ligger i Uppland. Hade en lista med mig på vad jag tyckte en hund skulle uppfylla för krav enligt mig ( Lång lista ). Mitt namn är Anita Jonsson.


Min familj och mina hundar bor i en liten by utanför Ljungby, som heter Berghem. För 2kr per kalenderår listas din kennel på den här sidan samt i tidningen, och du får också uppfödarbrev från föreningen samt gratis valpannonser på . Skottefederationen ansvarar ej för att uppfödare på listan följer SKKs krav och rekommendationer för . När jag blev ombedd att skriva om mitt kennelnamn , var det inte svårt att bli nostalgisk. Uppfödaren ska ha ett registrerat kennelnamn. Du själv som känner till ordningen på din lista ? Vindbackens Kennel , Marita Forsberg, Bredbyn, 57.


Sortera listan genom att klicka på rubrikerna, eller skriv en sökning i rutan. FIFes Easy Mind System (EMS) . Medan du skriver, sorteras listan. Sök: Kennel , Kontakt, Hemsida. Letar du en specifik hund eller kanske hundar från en viss kennel eller ras? Sök på Ras, Kön, Klubb och Datum.


Arbetsmoral samt att samarbeta med sin förare finns högt upp på min lista. När kullen är veckor kommer den att plockas bort från listan. Här kan du anmäla din kennel till kennellistan för sennenhundar! Härmed ansöker undertecknad om att på SShK:s hemsida få ingå i listan över kennelnamn.


Välkommen till Matematikens kennel. Skicka då följande uppgifter: namn, kennelnamn , adress, telefonnummer, e-post och hemsideadress till: . Varje uppfödare anmäler själv sitt intresse och därför visar inte listan samtliga uppfödare i Sverige. Varje år sammanställer Jordbruksverket en lista över de populäraste.


Bryter uppfödare på listan mot dessa villkor så sker en . Ditt kennelnamn kan länkas till hemsida, Fb-sida eller din E-post. Efter 1:a februari kontrolleras listan och de som ej betalt för innvarande år tas bort. Jag ansökte om kennelnamn och jag hade valt något som inte kunde associeras med Labradorer direkt. Jag satte det som nr på listan och du fick välja tre . Här är listan sorterad på kennelnamn i bokstavsordning.


Vill du hitta en uppfödare nära dig, kan du titta på vår lista som är sorterad på län.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg