fredag 29 april 2016

Kennelnamn lista

Varje uppfödare har ett unikt kennelnamn som står som ett prefix framför hundens namn i registreringsbeviset. Medlemmar i Svenska Kennelklubben kan. Du som har kennel kan välja . Since the number of internationally recognised kennel names is quite high, it is not possible to view the list in its whole and it has therefore been split up. SKK:s egen lista samt aktiveras.


Använd din dators sökfunktion.

Skriv in kennelnamnet du söker i den sökruta som kommer upp. Då kommer du direkt till den . Var finner man listor över de kennelnamn som är tagna här i Sverige? Får man ha ett likadant kennelnamn som en kennel i annat land?


Re: Länk till FCI listan över alla kennelnamn ? Listan med upptagna kennelnamn ? Sugen på att starta en kennel? Drömmer du om att starta kennel ? Att jobba heltid med sin hobby innebär hårt arbete, minimalt med pengar – och en massa kul.

När vi registrerar våra valpar via SKK får vi stamtavlor med vårt kennelnamn. Hej Fredrik Svenska Kennelklubben har vid två tillfällen under senare år rensat och frigjort kennelnamn. Några tusen kennelnamn som inte . Hundbiten i ordets rätta bemärkelse!


Jag : Ing-Britt uppväxt på landet, där djur alltid funnits i mitt liv, kor, hästar, får, kaniner, höns, katt och hund. Genast när en ägaranmälan görs på valpen försvinner den från valplistan. För att få valpförmedling måste man stå med på uppfödarlistan (om man har kennelnamn ). Vad är det registrering av kennelnamn kostar?


Saknas din kennel på listan ? Maila dina uppgifter till webmastern. Updaterad information om planerade kull och födda valpar är kennelägarens ansvar. Moalitz är en liten kennel som ligger i Uppland.


Hade en lista med mig på vad jag tyckte en hund skulle uppfylla för krav enligt mig ( Lång lista ). Mitt namn är Anita Jonsson. Min familj och mina hundar bor i en liten by utanför Ljungby, som heter Berghem. För 2kr per kalenderår listas din kennel på den här sidan samt i tidningen, och du får också uppfödarbrev från föreningen samt gratis valpannonser på . Skottefederationen ansvarar ej för att uppfödare på listan följer SKKs krav och rekommendationer för . Uppfödaren ska ha ett registrerat kennelnamn.


När jag blev ombedd att skriva om mitt kennelnamn , var det inte svårt att bli nostalgisk.

Du själv som känner till ordningen på din lista ? Att starta en egen kennel är något jag drömt om sedan jag var och vi tog. Vi skickade in en lista med namn, och fick det 3:e vi önskade. Vindbackens Kennel , Marita Forsberg, Bredbyn, 57. Rasklubben ansvarar inte för att uppfödare på denna listan följer . Ingen lista publicerades i Älghunden.


Norrskenets Kennel , Dan Larsson, Junsele, 3. Innan en uppfödare kommer med på listan görs en kontroll med SKK att inga hinder för. Uppfylls inte grundkraven tas uppfödaren bort från listan. Kennelnamn , Innehavare, Telefonnummer, Hemsida, Stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg