torsdag 3 maj 2018

Ta tempen i rumpan

Man kan ta tempen i stjärten, örat eller, på större barn, i munnen. Mät på samma ställe var gång. Glöm armhålan eller munnen.


Om det är rätt kroppstemperatur du vill ha är det fortfarande rumpan som gäller. Har själv arbetat på infektionskliniken för vuxna, där togs bara rektaltemp, såtillvida att patienten inte hade stomi då de helt .

Vill ni vuxna också ta tempen i rumpan ? Har ingen vaselin hemma,hur ta tempen i rumpan ? Sen tyckte Mannen nog det var lite kul eftersom han började skoja om att vi nog måste ta tempen på mig - i rumpan. Mona rynkade på näsan, som om Lucas just hade sagt till henne att ta tempen i rumpan. När doc kom med termometern för att ta tempen i rumpan på honom sa Torsu att han föredrog att göra det själv, och sedan sa han att termometern stod på . Jag kommer ihåg hur obehagligt det var att ta tempen i rumpan.


Säkrast ta tempen i rumpan. Detta är en låst artikel.

Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. När katten blir sjuk så är ofta den första frågan veterinären ställer om katten har feber. Därför är det bra att lära sig att ta tempen på sin katt . Visar termometern jätte mycket fel om man tempar under armen istället för i Rumpan? Eller har ni något annat tips på hur vi kan ta tempen i rumpan. Men min häst vill inte ta tempen i rumpan.


Att ta tempen i rumpan är fortfarande de sätt som ger mest exakt kroppstemperatur. Men när barnen blir lite äldre kan de vara mindre populärt . Det mest tillförlitliga sättet är att ta i rumpan , och bvc-sköterskan berättar hur du gör. Så frågan är nu: Är det någon fler än jag som brukar ta tempen i stjärten? Ta tempen i ändtarmen Medicin och hälsa. Jag skulle i morse ta tempen på min dotter så vi gjorde det i munnen som alltid.


Den visade dock inga konstigheter, helt normal temperatur. En febertermometer borde alla ha i hemmaapoteket. I vårt sortiment finns det olika varianter av elektroniska febertermometrar för såväl örat, munhålan och . Alla vet hur svårt det kan vara att ta tempen på ett sjukt barn.

Vare sig det handlade om örat, munnen eller… rumpan. Lägg där till skrikfesten . Det är bäst att jag tar tempen i rumpan va? Om du misstänker att din hund har feber måste du kunna ta reda på hans faktiska temperatur på ett pålitligt sätt.


Samtidigt som du gör det här lär du dig att hitta bästa platsen för att ta pulsen,. Den du tar i rumpan är den enda du kan lita på enligt en granskning gjord på. Vill du vara säker på hur hög febern är gör du alltså bäst i att ta tempen i rumpan. Efter mitt toabesök på feberdarrande ben stod tanten med tempen i högsta hugg och.


Men hör och häpna, hon vill ta tempen i stjärten på mig. Bäst att ta tempen i rumpan. Här spelar åldern på barnet stor roll. Det kan vara smidigt med napp för bebisen medan vissa barn är vana vid att ta tempen i rumpan.


Då blir resultatet för lågt. Metoden kan ge för låga värden om . Det brukar vara svårt att få ett korrekt mätvärde på örontermometrarna. Det du kan göra är att ta både tempen i rumpan och använda örontermometern vid . Så när hon var stilla stack vi in mätaren under armen.


I något skede får vi väl lära oss att ta tempen från rumpan. Det ser jag inte fram emot, .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg